• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nystartfinans eller inte?

Kontroll

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Juni 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Ligger efter med en månadsbetalning till dem just nu, men kommer nog behöva släppa novembers faktura också så att det blir 2 försenade.
Någon som vet hur de går tillväga då?
Blir det inkasso? Eller är det efter den tredje?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Generalen112

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Juni 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, Hoppas kunan väcka denna tråden till liv igen :)
Sökte via Lendo och fick möjlighet från Nstart att samla lån.


Haft det riktig knivigt senaste tiden så ber till gudarna att allt går som det skall.
Det "skuldebrevet" många skriver om här har blivit ett "erbjudande" brev istället.

Jag har fått en kontaktperson jag skriver med hela tiden, kommunikationen är bra och han har redan i tidigare dialogerna
erbjudit om jag vill ha medsökande så kan de höja till 500tkr men själv 200tkr.

Fick ett "erbjudande" där jag fyllde i alla kreditgivare jag ville lösa samt OCR etc.
Frågat om update när jag kan förvänta mig att betalningarna görs, och fått svar att han inväntar svar från sina kollegor.

Hur ser sannolikheten ut att det inte går igenom nu?
Skulle även få ett skuldebrev när "det är inlagt" ,

Så nervös har haft magkatarr hela helgen,..
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
113
Poäng
307
Hej, Hoppas kunan väcka denna tråden till liv igen :)
Sökte via Lendo och fick möjlighet från Nstart att samla lån.


Haft det riktig knivigt senaste tiden så ber till gudarna att allt går som det skall.
Det "skuldebrevet" många skriver om här har blivit ett "erbjudande" brev istället.

Jag har fått en kontaktperson jag skriver med hela tiden, kommunikationen är bra och han har redan i tidigare dialogerna
erbjudit om jag vill ha medsökande så kan de höja till 500tkr men själv 200tkr.

Fick ett "erbjudande" där jag fyllde i alla kreditgivare jag ville lösa samt OCR etc.
Frågat om update när jag kan förvänta mig att betalningarna görs, och fått svar att han inväntar svar från sina kollegor.

Hur ser sannolikheten ut att det inte går igenom nu?
Skulle även få ett skuldebrev när "det är inlagt" ,

Så nervös har haft magkatarr hela helgen,..
Jag beklagar ditt tillstånd med gastrit. Det är viktigt att du äter kokt mat som är milt kryddat. Du bör undvika stekt mat och sura drycker.
 

Ems

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
10 September 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Vilka konton ser dom alla man har eller bara sitt privat konto där lönen.kommer in? Någon som vet ?
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Vilka konton ser dom alla man har eller bara sitt privat konto där lönen.kommer in? Någon som vet ?
Du får verifiera dig med de kontot där lönen kommer in där du betalar räkningar osv.
 

samkuz82

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 September 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
Jag sökte hos dem för att slippa hamna i skiten men nej du har för mycket lån osv. Spelar ingen roll heller om man har medlåntagare.
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
357
Poäng
476
Hur går det Mirars? Blev tårögd när jag läste din tråd. Fy tusan vad du har kämpat sig igenom något du inte ens själv har skapat, hejar så mycket på dig <3
 

Mirars

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 September 2021
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
51
Poäng
137
Hur går det Mirars? Blev tårögd när jag läste din tråd. Fy tusan vad du har kämpat sig igenom något du inte ens själv har skapat, hejar så mycket på dig <3
Tack snälla för dom fina orden <3
Det går under omständigheterna bra!
Har en anmärkning som försvinner på fredag, en i januari och sista den 4 februari 2024. Räntan på lånet har skjutit i taket men förhoppningsvis i februari eller mars så kommer jag göra en ansökan på nytt lån med bättre ränta.
Min livssituation är verkligen som natt och dag. Känns fortfarande lite overkligt. ^^
 

MrH

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 April 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hej!

Förlåt för att jag kapar denna tråd men är lite på samma spår.

Jag har i dagsläget krediter och lån till företag på 275.000kr. Privat ligger jag på 600.000kr ca. Det totala beloppet jag alltså är skyldig allt som allt är på ca 775.000kr.

Jag har det just nu extremt svårt ekonomiskt och går runt varje dag med en extrem ångestkänsla där jag bara känner att jag vill ge upp. Jag har varit arbetslös sen februari månad och försökt hitta jobb men det har tyvärr inte nappat någonstans. A-kassan räcker knappast till då jag får ynka 12800kr i månaden. Pengarna går till diverse lån men även till min hyra+ränta på ca 7000kr. Dvs. Jag backar varje månad och måste välja ut vilka krediter och lån jag ska betala av. Privatlånen har jag lagt på is eftersom det inte tickar någon ränta.

Min sambo har ingen som helst aning hur den verkliga bilden ser ut då jag endast berättat om en viss del av mina skulder. Hon tror i princip att jag har läget under kontroll. Skälet till att jag ej berättat är för att jag är rädd att göra henne besviken och förlora henne. Hon är nämligen mitt allt och har ställt upp vid varje svår situationen men jag känner att detta kan vara det som gör så att det brister helt.

Min tanke för detta år var att sluta ansöka om kredit vilket har gått sisådär samt försöka beta av så mycket jag kan på mina skulder för att sedan få ett bättre kreditbetyg för ett större samlingslån. Men just nu ser det inte ljust ut då jag knappast kommer ha någon inkomst för året 2023 och att jag lyckats dra på mig en betalningsanmärkning på ynka 118kr…Enligt Kreddy är mitt kreditbetyg 66 (svagt).

Jag såg detta med nystartslån och undrar därför om det är lönt att jag försöker ansöka om ett större samlingslån med tanke på min situation? Hur stor är chansen utan/med medlånstagare? I värsta fall får jag bita ihop och hoppas att min sambo vill/kan stå med. Hon tjänar ca 40.000 innan skatt och har en kredit. Har skrivit nedanför vad jag har för skulder och totala månadsbelopp om det skulle vara till någon nytta. Är extremt tacksam för alla svar!

Leabank 190.000 ca/2600kr mån
Vivus 8000kr (Gått till deras interna inkasso) 1000kr/mån
Loanstep 14.000kr (Gått till inkasso, Billecta)/1850kr/mån
Viaconto 22.000kr (Gått till inkasso) /800kr mån
Klarna 11.000kr/1500kr mån
Rocker 10.000kr/350kr mån
Fairlo 10.000kr/300kr mån
Norwegian 10.000kr/500kr mån

Totalt belopp: 275.000kr
Per månad ca: 8900kr
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
64
Poäng
196
Ligger efter med en månadsbetalning till dem just nu, men kommer nog behöva släppa novembers faktura också så att det blir 2 försenade.
Någon som vet hur de går tillväga då?
Blir det inkasso? Eller är det efter den tredje?
Undrar samma. Hur gick det för dig? Har du fortfarande dessa? Ni som fortfarande har dessa skit, hur ser räntan ut nu?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp